Post

Smartwatche w przedsiębiorstwie

Zaznaczyły swoją obecność na rynku elektroniki użytkowej, ale do tej pory nie znalazły się w pełni na liście przypadków wykorzystania w biznesie. Jednak najnowsze trendy wskazują, że czas na większe wykorzystanie biznesowe smarttfonów biznesowych jest tuż za rogiem.

Jakie wyzwania nadal istnieją i muszą zostać rozwiązane? Jakie cechy zapewniają najlepszą wartość dla ludzi i firm? I dlaczego właśnie teraz nadszedł właściwy moment, aby zacząć przyglądać się wykorzystaniu smartfonów w Twojej firmie? Aby lepiej odpowiedzieć na te pytania, stworzyliśmy szczegółowy przegląd tego szybko rozwijającego się rynku, na którym będziesz się uczyć:

  • Krótka historia technologii smartwatch i dane na temat bieżącej sprzedaży i przyjmowania użytkowników.
  • Jakie cechy zapewniają najlepszą wartość dla ludzi i w jaki sposób przedsiębiorstwa mogą na nich skorzystać?
  • Jakie wyzwania nadal istnieją
  • W jaki sposób technologia Resco wspiera wdrażanie smartfonów w przedsiębiorstwach
  • Przypadki użycia biznesowego do obsługi smartfonów
  • Jak Twoja firma może zacząć korzystać z zalet odzieży roboczej?

Krótka historia smartwatch
Mimo że ich pierwsze wystąpienie rozpoczęło się na początku lat 2000., komercyjny sukces prawdziwych smartwatchy (czyli zegarków z możliwością podłączenia do Internetu) jest wciąż stosunkowo młodym zjawiskiem. Microsoft, IBM czy Fossil były pionierami na rynku prawie 20 lat temu. Ale rok 2013 możemy oznaczyć jako "rok smartwatchów".

W tym czasie, urządzenia pochodzące z kampanii crowdfundingowych Kickstarter - Pebble i TrueSmart - zaczęły wzbudzać szersze zainteresowanie społeczeństwa technologią wearable. Wszystko to było później poparte wejściem do gry dużych graczy. Samsung, Motorola, Sony i Apple z Apple Watch, ustalili zapotrzebowanie na smartfony na rynku konsumenckim.

Do sektora zaczęły napływać większe ilości pieniędzy, w które zaangażowało się więcej producentów i użytkowników. Jednak młody rynek smartfonów również doświadczył już pierwszego kryzysu. Po pierwszych latach wydawało się, że technologia nie posuwa się wystarczająco szybko do przodu. W 2016 roku Business Insider opublikował nawet historię, w której wskazuje na walkę sprzedawców o wprowadzenie przełomowych funkcji i większej wartości dla ludzi. "Nie istnieje żaden rynek smartfonów. Jest po prostu Apple i Fitbit", stwierdził BI na końcu artykułu.

Mimo że cały sektor przeszedł trudny okres w latach 2016-2017, aktualne dane pokazują, że nastąpiła zmiana kierunku. Na korzyść smartfonów po raz kolejny.

Sprzedaż i przyjmowanie smartfonów przez użytkowników
Raporty i analizy pochodzące od różnych organów badawczych pokazują ewoluujący postęp rynku smartfonów w ciągu ostatnich kilku lat. Obserwujemy gwałtowny wzrost liczby użytkowników i wzrost sprzedaży na całym świecie. Potencjał smartwatchów rośnie, prognozy przewidują dalszą poprawę sprzedaży, a przedsiębiorstwo mają zamiar wykorzystać te korzyści. Oto kilka kluczowych wniosków z raportów monitorujących rynek smartwatchów:

W 2018 r. na całym świecie sprzedano prawie 45 mln sztuk smartfonów, w porównaniu z 29 mln w 2017 r., co oznacza poprawę o 56% z roku na rok (Strategy Analytics).
Globalne wysyłki smartfonów rosły o 42 procent rocznie, osiągając poziom 14 milionów sztuk w trzecim kwartale 2019 r. (Strategy Analytics)
Ponad 16% dorosłych posiada smartfony, w tym prawie co czwarta osoba w wieku od 18 do 34 lat (Grupa NDP).
Przewiduje się, że w latach 2017-2022 łączna liczba podłączonych zużywających się urządzeń wzrośnie ponad dwukrotnie we wszystkich głównych regionach (w tym w Azji, Europie, rejonie Pacyfiku i Ameryce Południowej) (Cisco Systems).
Zegarki stanowiły 44,2% całego rynku materiałów eksploatacyjnych w 2018 roku, a ich udział ma dalej rosnąć, osiągając 47,1% w 2023 roku (IDC).
Oczekuje się, że smartwaty będą miały znaczący udział we wzroście sprzedaży materiałów eksploatacyjnych - w 2022 r. sprzedano 115 mln sztuk (Gartner).
Dane pokazują, że mądrale powróciły do swoich zmagań kilka lat temu. Obecnie na rynku pojawili się wiodący dostawcy, użytkownicy znajdują większą wartość w swoich produktach, a programiści mają większe możliwości tworzenia aplikacji. Co więc dokładnie pomogło smartwatchom w rozwoju i wzmocnieniu ich pozycji?

Funkcje zmieniające grę

Zawsze podłączony użytkownik

Analityk branżowy Weston Hendeker uważa, że dodanie łączności LTE jest punktem zwrotnym dla sprzedaży, którą zaobserwowaliśmy w 2018 roku. Podkreśliliśmy również tę funkcję jako jeden z kluczowych punktów do sprawdzenia przed zakupem smartfona. LTE sprawia, że urządzenia LTE są bardziej autonomiczne, umożliwiając wykonywanie połączeń, wysyłanie wiadomości lub powiadomień nawet bez połączenia Wi-Fi lub Bluetooth.

Większa niezależność oprogramowania

Niezależność smartwatchów wydaje się podnosić sprzedaż na nowe wyżyny i będzie jeszcze ważniejsza w miarę wzrostu mocy obliczeniowej smartwatków, przestrzeni dyskowej i wsparcia oprogramowania. Nawet najnowsza wersja systemu watchOS pozwala programistom na tworzenie całkowicie niezależnych aplikacji. Użytkownicy mogą je instalować bezpośrednio z dedykowanego sklepu z aplikacjami, bez konieczności korzystania z iPhone'a. Tak więc pępowina smartwatch'a do telefonu stopniowo zanika.

Zainteresowanie deweloperów

Niezależność oprogramowania i lepsze przyjęcie przez użytkowników zwabia coraz większą liczbę programistów na rynku smartwatchów. Sektor ten staje się coraz bardziej atrakcyjny finansowo wraz ze zbliżającym się wzrostem wykorzystania przedsiębiorstw - mimo, że nadal istnieją pewne wyzwania w tym zakresie (mówimy o nich w następnej części artykułu).

Przełomowa korzyść dla użytkownika

Aby przyjąć technologię, ludzie muszą dostrzec w niej wartość dodaną. I wydaje się, że spryciarze właśnie znaleźli swoją. Rozwijające się możliwości śledzenia stanu zdrowia dzięki monitorowaniu EKG pozwalają ludziom nadzorować swój stan i zapobiegać problemom zdrowotnym. Obecnie Apple jest pionierem w tej dziedzinie. Jednak Samsung i inni producenci szybko nadrabiają zaległości. Zaawansowane funkcje śledzenia stanu zdrowia są również powodem, dla którego placówka NPD przewiduje, że nawet starsze pokolenia będą coraz bardziej atrakcyjne.

Dlaczego to ma znaczenie dla przedsiębiorstw?
Ulepszanie funkcji i wykorzystanie czujników dodatkowo otwiera możliwości ich wykorzystania w środowisku pracy. Firmy mogą monitorować poziom stresu lub zmęczenia pracowników i skutecznie dostosowywać swoje procesy. Funkcja LTE umożliwia również pracownikom terenowym pozostanie w kontakcie i aktualizację informacji w terenie.

Rosnąca popularność wśród użytkowników przynosi również znaczące skutki dla przedsiębiorstw. Ludzie przyzwyczajają się do smartfonów, innej nawigacji w systemie operacyjnym, interakcji z aplikacjami lub wprowadzania danych. Stają się one bardziej powszechne dla ogółu społeczeństwa, co stanowi istotny krok w kierunku ogólnej rozpoznawalności tej technologii. Tworzy to szerszą przestrzeń dla ich wykorzystania w środowisku pracy. Firmy nie muszą wydawać dużych pieniędzy na szkolenia pracowników, ponieważ znają już podstawy.

Oznaczać to będzie również łatwiejszą pracę dla programistów w zakresie interfejsu i ogólnego doświadczenia użytkownika. Im bardziej popularne są inteligentne rozwiązania, tym łatwiej jest się dostosować. Dodatkowo, wraz z szybko rosnącą popularnością wśród użytkowników, szczególnie w USA, polityka bring-your-own-device (BYOD) może być wkrótce ekscytującą opcją dla firm - skracając zarówno wymagane zasoby, jak i czas wdrożenia.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz